Natuurlijk kan het wel eens voorkomen dat je wel eens wat problemen ondervindt met je ELEMNT ROAM. In dit artikel hebben we de meest voorkomende issues op een rij gezet met daarbij de passende oplossing.

Het begint natuurlijk bij het verbinden van je ROAM met je mobiel. Als je ROAM niet meer verbindt met je mobiel moet je deze opnieuw koppelen. Via de ROAM & de Elemnt App ontkoppel je je mobiel. Als je op je ROAM op “koppel mobiel” drukt dan verschijnt er een QR code. Deze QR code scan je vervolgens met je Elemnt App en daarna is er weer Bluetooth connectie tussen je mobiel en je ROAM.

Je kunt zelf gemakkelijk checken of je ROAM WiFi verbinding heeft. Wanneer je ROAM is verbonden met het WiFi dan is het WiFi teken te zien. Als je geen WiFi teken of een knipperend teken hebt, betekent dit dat er geen WiFi is.

Een WiFi verbinding kan je zelf maken in de Elemnt App, maar houdt er rekening mee dat de ROAM geen verbinding kan maken met het 5GHz netwerk. Via de volgende 3 stappen kan je WiFi zelf tot stand brengen:

  1. Ga naar de instellingspagina in de ELEMNT app (je ELEMNT moet al wél gekoppeld zijn)
  2. Scroll naar beneden en selecteer WiFi netwerk.
  3. Selecteer je WiFi netwerk uit de lijst en voer je wachtwoord in.
  4. Als de verbinding is gelukt ontvang je hierover melding. Verbonden netwerken worden opgeslagen op de ELEMNT en zullen automatisch opnieuw verbinding maken.

Als je na het fietsen niet je gereden rit kunt zien op de kaart in de ELEMNT app moet je de map ingedrukt houden in de ELEMNT app. Je krijgt dan de optie “delete and resync”, als je hierop klikt zal je map er weer goed op komen te staan.

Als je geen verbinding kunt maken met je 3rd party app zijn er twee dingen waar je op moet letten. Ten eerste heb je een goede WiFi verbinding nodig (dit staat hierboven uitgelegd). Ten tweede kan je de apps ontkoppelen en opnieuw koppelen in de ELEMNT app. Deze koppeling zorgt weer voor een goede connectie tussen je ROAM en de 3rd party app.

Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat je ROAM compleet vastloopt. Gelukkig is dit relatief makkelijk op te lossen! Je moet dan gebruik maken van de reset functie: houd de UP + DOWN + POWER knoppen ingedrukt voor 10 seconden. Hierna herstart de ROAM als het goed is weer automatisch!

Tenslotte, voor het juist werken van je ELEMNT ROAM is het belangrijk dat de laatste firmware updates zijn gedaan. In de volgende link staat een lijst met de firmware updates van de ROAM

https://support.wahoofitness.com/hc/en-us/articles/360005939120-ELEMNT-ROAM-Firmware-Updates

We hopen hiermee de meeste problemen te hebben opgelost!