Elske Sorel is personal trainer en coach bij het RTL 4 programma Obese en geeft tips om de volle 100 procent uit je training te halen. In de sportschool ziet zij vaak mensen die steeds dezelfde fouten maken. In haar blog op MADPAC somt ze de 10 meest gemaakte fouten op en geeft ze aan hoe het wél moet.

De TICKR X is een hartslagmeter die er ook voor zorgt dat je alles uit je workout kunt halen. Het speciaal ontwikkelde Burn & Burst-programma bevat een hartslagtraining waarmee je kunt kiezen om vet te verbranden of om snelheid en prestatie te verbeteren. Als je kiest voor vet verbranden, kies dan voor een intervaltraining. Volgens Elske verbrandt je veel meer met een intervaltraining waarbij je hartslag omhoog gaat, weer even zakt en weer als een gek omhoog gaat.

12317

De nieuwste app voor de TICKR X is de 7 Minute Workout die bestaat uit 12 verschillende lichaamsgewicht oefeningen. De bewegingen die je maakt worden door de TICKR X geanalyseerd. Deze data verschijnen vervolgens op je telefoon. De oefeningen bestaan onder andere uit jumping jacks, push-ups, squats en wall sits. Elske komt vaak mensen tegen in de sportschool die gekke oefeningen doen, omdat ze ergens hebben gelezen dat die oefeningen goed voor je zijn. Maar hierover zegt ze het volgende: “Focus je liever op de traditionele multi-joint oefeningen die veel beter zijn voor vetverbranding, spiervergroting en toning. Zoals onder andere squats, deadlift, presses, pulls, chinups en lunges.”

Workout    Wahoo-fitness-tickr-x-2

De oefeningen in de 7 Minute Workout voer je voor 30 seconden uit waarna je 10 seconden rust krijgt. Op deze manier creëer je een workout van 7 minuten. Elske ziet mensen vaak te lang rusten tussen hun sets. “Tenzij je hele zware krachttraining doet van maar 6 herhalingen, mag je niet langer dan 60 seconden rusten. Je rust moet net zoveel aandacht krijgen als je actie, maar dus wel met de juiste duur. Je hartslag moet optimaal blijven om vet te verbranden en in de juiste metabolische flow te blijven. Bij hele zware kracht training mag je rust tussen de 2 en 3 minuten duren. Houd dit bij met je horloge!”

Push-ups

De TICKR X helpt je onder andere om de volle 100 procent uit je training te halen, maar kan ook blessures voorkomen doordat je loophouding wordt geanalyseerd. Wil je meer weten over de meest voorkomende fouten in de sportschool en hoe jij die kan vermijden? Lees dan het artikel op MADPAC.