Uit onderzoek blijkt dat wearables om je pols minder nauwkeurig je hartslag meten dan een hartslagmeter. Een GPS horloge heeft bijvoorbeeld meer moeite om je hartslag te volgen en geeft vaker een verkeerde meting door. Er worden 50% meer foutieve metingen gedaan dan wanneer je een hartslagmeter draagt.

Waarom kun je beter een hartslagmeter kiezen?
Doordat hartslagmeters heel nauwkeurig meten, wordt het aantal calorieën dat je hebt verbrand ook precies weergegeven, waardoor jij je resultaten goed kunt monitoren. Daarnaast kunnen de nieuwste hartslagmeters, zoals de TICKR Run en TICKR X, je hardloop- en fietscadence weergeven. Dit houdt in dat de hartslagmeter het aantal stappen per minuut of je trapfrequentie op een indoorfiets laat zien.

Hartslagmeter vs

Zelfs als je een workout aan het doen bent, zoals push-ups of jumping jacks, telt de hartslagmeter het aantal herhalingen. Hierdoor weet je meteen hoe vaak je per minuut een bepaalde oefening uit hebt gevoerd en kun je jouw PR verbreken! Hartslagmeters zoals een TICKR X zijn dus te gebruiken voor meerdere sporten, zoals hardlopen, wielrennen, fitness en zwemmen. Deze veelzijdigheid kan een polsmeter vaak niet bieden.

TICKR X hartslagmeter

Volgens Get Your Fit Together (GYFT) kun je beter voor een hartslagmeter kiezen als je jouw leven echt drastisch wilt veranderen qua gezondheid en sporten. De polsband heeft namelijk minder te bieden. Naast je hartslag en het aantal verbrande calorieën (die vaak fout worden weergegeven), kan de polsmeter niet meer dan alleen het aantal stappen tellen die je maakt. Wil je dus meer uit je workout halen en precies weten wat je resultaten zijn? Kies dan voor een hartslagmeter!

Bron: GYFT