Volgens VeiligheidNL blijft het aantal hardloopblessures stijgen. In 2014 waren het er in totaal 710.000, vergeleken met 640.000 in 2013 en 610.000 in 2012. Vooral bij beginnende hardlopers neemt het aantal blessures toe. Om blessures te voorkomen, kun je de TICKR Run gebruiken tijdens het hardlopen. Dit device analyseert namelijk je loophouding en geeft door middel van een score aan hoe goed er wordt gelopen.

blessureshardlopen-infographic     TICKR Run

Tijdens het hardlopen kun je blessures voorkomen. Denk aan een goede trainingsopbouw, warming-up, cooling-down en spierversterkende oefeningen. Maar de TICKR Run is uniek doordat dit apparaat je loophouding analyseert. De ingebouwde versnellingsmeter registreert op welke manier en hoe efficiënt je loopt.

Aan de hand van de bewegingen biedt de meter inzicht in de hardlooptechniek – de pasfrequentie (totaal aantal stappen per minuut), de grondcontacttijd (hoe lang de voet contact maakt met de grond) en de verticale oscillatie (hoe hoog de voet komt tijdens het hardlopen). Op basis van de gegevens uit de ingebouwde versnellingsmeter kent de TICKR Run een Wahoo Running Smoothness™-score toe die aangeeft hoe goed er wordt gelopen. Deze score wordt gemeten op een schaal van 50 tot 150. Hoe hoger het getal, hoe beter je vorm. Ga voor meer informatie naar een van onze winkels!